Pozostali
- Przejdź do Usługa rejestracji i obsługi wniosku o wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
Usługa rejestracji i obsługi wniosku o wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
Usługa skierowana jest do pomiotów uprawnionych do uzyskania danych ewidencji gruntów i budynków. Zgodnie z art. 24 ust. 5 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne dane te mogą zostać wydane na żądanie: 1) właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis; 2) organów administracji publicznej albo podmiotów niebędących organami administracji publicznej, realizujących, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis; 2a) operatorów: a) sieci, w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych, b) systemu przesyłowego, systemu dystrybucyjnego oraz systemu połączonego, w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne 3) innych podmiotów niż wymienione w pkt 1–2a, które mają interes prawny w tym zakresie. Usługa umożliwia złożenie wniosku poprzez wypełnienie elektronicznego formularza wraz z określeniem rodzaju obiektów oraz obszaru, dla którego dane mają zostać wydane, a następnie wysłanie wniosku do Urzędu. Materiały zostaną wydane Klientowi po zarejestrowaniu dokonania zapłaty za usługę w Systemie.
- Przejdź do Usługa rejestracji i obsługi wniosku o udostępnienie danych powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
Usługa rejestracji i obsługi wniosku o udostępnienie danych powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego
Usługa skierowana jest do osób fizycznych i podmiotów chcących pozyskać materiały z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Usługa umożliwia złożenie wniosku poprzez wypełnienie elektronicznego formularza wraz z określeniem rodzaju obiektów oraz obszaru, dla którego dane mają zostać wydane, a następnie wysłanie wniosku do Urzędu. Materiały zostaną wydane Klientowi po zarejestrowaniu dokonania zapłaty za usługę w Systemie.
- Przejdź do Usługa rejestracji i obsługi wniosków o wprowadzenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków
Usługa rejestracji i obsługi wniosków o wprowadzenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków
Usługa skierowana jest do podmiotów objętych obowiązkiem zgłoszenia wszelkich zmian danych w ewidencji gruntów i budynków. Zgodnie z art. 20 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne obowiązkiem tym objęci są właściciele/ użytkownicy wieczyści/ władający gruntami, budynkami lub lokalami, a w odniesieniu do gruntów państwowych i samorządowych – inne osoby fizyczne lub prawne, w których władaniu znajdują się grunty i budynki lub ich części. Wymienione podmioty obowiązane są zgłaszać zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków w terminie 30 dni od daty powstania zmian Obowiązek ten nie dotyczy zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, wynikających z aktów normatywnych, prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych, aktów notarialnych, materiałów zasobu, wpisów w innych rejestrach publicznych oraz dokumentacji architektoniczno-budowlanej przechowywanej przez organy administracji architektoniczno-budowlanej. Usługa umożliwia złożenie wniosku o wprowadzenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków poprzez wypełnienie elektronicznego formularza wraz z dołączeniem dokumentu potwierdzającego zaistniałe zmiany w postaci załącznika, a następnie wysłanie wniosku do Urzędu. Po pozytywnej weryfikacji poprawności wniosku, zostanie on przyjęty do realizacji.
- Przejdź do Usługa uwierzytelnienia dokumentów opracowanych przez wykonawców prac geodezyjnych lub prac kartograficznych na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilnoprawnych
Usługa uwierzytelnienia dokumentów opracowanych przez wykonawców prac geodezyjnych lub prac kartograficznych na potrzeby postępowań administracyjnych, sądowych lub czynności cywilnoprawnych
Usługa skierowana jest do Wykonawców prac geodezyjnych bądź klientów indywidualnych. Umożliwia złożenie wniosku o uwierzytelnienie dokumentów będących wynikiem pracy geodezyjnej przyjętej do państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. W związku ze zmianą przepisów prawa geodezyjnego i kartograficznego – ustawa z dnia 16 kwietnia 2020 r. o zmianie ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne oraz niektórych innych ustaw, z usługi będzie można korzystać wyłącznie do 31.12.2020 r. tylko dla opracowań geodezyjnych, które wpłynęły do zasobu geodezyjnego i kartograficznego przed dniem 31.07.2020 r. Usługa umożliwia złożenie wniosku o uwierzytelnienie dokumentów poprzez wypełnienie elektronicznego formularza wraz z dołączeniem dokumentu do uwierzytelnienia w postaci załącznika, a następnie wysłanie wniosku do Urzędu. Materiały zostaną wydane Klientowi po zarejestrowaniu dokonania zapłaty za usługę w Systemie.
- Przejdź do Usługa zgłoszenia i obsługi wniosku o ujawnienie samodzielnych lokali niestanowiących odrębnych nieruchomości
Usługa zgłoszenia i obsługi wniosku o ujawnienie samodzielnych lokali niestanowiących odrębnych nieruchomości
Usługa umożliwia złożenie wniosku o ujawnienie w ewidencji gruntów i budynków samodzielnych lokali niestanowiących odrębnych nieruchomości. Dostarczone wraz z wnioskiem dane posłużą do aktualizacji danych związanych z lokalami w budynku. Wynikiem aktualizacji będzie możliwość wydania z bazy ewidencji gruntów i budynków kartoteki lokalu.
- Przejdź do Usługa udostępnienia informacji o posiadanych gruntach do celów emerytalnych
Usługa udostępnienia informacji o posiadanych gruntach do celów emerytalnych
Usługa skierowana jest do podmiotów chcących uzyskać zaświadczenie stwierdzające posiadanie gruntów rolnych, potrzebne do celów emerytalno – rentowych. Na wniosek, wydawane jest zaświadczenie na podstawie rejestrów ewidencji gruntów i dostarczonych dokumentów własności. Usługa umożliwia złożenie wniosku o udostępnienie informacji o posiadanych gruntach poprzez wypełnienie elektronicznego formularza, a następnie wysłanie wniosku do Urzędu. Po pozytywnej weryfikacji poprawności wniosku, zostanie on przyjęty do realizacji. Zaświadczenie zostanie wydane Klientowi po zarejestrowaniu dokonania zapłaty za usługę w Systemie.