Inwestorzy oraz podmioty władające siecią uzbrojenia terenu
- Przejdź do Usługa rejestracji i obsługi wniosku o udostępnienie danych powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w trybie art. 15
Usługa rejestracji i obsługi wniosku o udostępnienie danych powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego w trybie art. 15
Usługa skierowana jest do osób fizycznych i podmiotów chcących pozyskać materiały z powiatowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego. Usługa umożliwia złożenie wniosku oraz pozyskanie materiałów z PZGiK zgodnie z art.40a ust.2 pkt 4 a i b ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne, w szczególności na potrzeby podmiotów publicznych, służb specjalnych, podmiotów władających siecią uzbrojenia terenu oraz w celach edukacyjnych poprzez wypełnienie elektronicznego formularza wraz z określeniem rodzaju obiektów oraz obszaru, dla którego dane mają zostać wydane, a następnie wysłanie wniosku do Urzędu. Materiały zostaną wydane Klientowi po pozytywnej weryfikacji wniosku przez Pracownika PODGiK.
- Przejdź do Usługa rejestracji i obsługi wniosku o wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
Usługa rejestracji i obsługi wniosku o wydanie wypisu i wyrysu z ewidencji gruntów i budynków
Usługa skierowana jest do pomiotów uprawnionych do uzyskania danych ewidencji gruntów i budynków. Zgodnie z art. 24 ust. 5 ustawy Prawo geodezyjne i kartograficzne dane te mogą zostać wydane na żądanie: 1) właścicieli oraz osób i jednostek organizacyjnych władających gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis; 2) organów administracji publicznej albo podmiotów niebędących organami administracji publicznej, realizujących, na skutek powierzenia lub zlecenia przez organ administracji publicznej, zadania publiczne związane z gruntami, budynkami lub lokalami, których dotyczy udostępniany zbiór danych lub wypis; 2a) operatorów: a) sieci, w rozumieniu ustawy z dnia 7 maja 2010 r. o wspieraniu rozwoju usług i sieci telekomunikacyjnych, b) systemu przesyłowego, systemu dystrybucyjnego oraz systemu połączonego, w rozumieniu ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. – Prawo energetyczne 3) innych podmiotów niż wymienione w pkt 1–2a, które mają interes prawny w tym zakresie. Usługa umożliwia złożenie wniosku poprzez wypełnienie elektronicznego formularza wraz z określeniem rodzaju obiektów oraz obszaru, dla którego dane mają zostać wydane, a następnie wysłanie wniosku do Urzędu. Materiały zostaną wydane Klientowi po zarejestrowaniu dokonania zapłaty za usługę w Systemie.
- Przejdź do Usługa rejestracji i obsługi wniosków o uzgodnienie usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu na naradzie koordynacyjnej
Usługa rejestracji i obsługi wniosków o uzgodnienie usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu na naradzie koordynacyjnej
Usługa umożliwia złożenie wniosku o koordynację usytuowania projektowanej sieci uzbrojenia terenu. Przeznaczona jest dla projektantów bądź inwestorów, osób związanych z procesem inwestycyjnym. Wniosek ten wysyłany jest do właściwego urzędu, gdzie następuje jego realizacja. Uwzględnienie wniosku w procesie uzgadniania, który odbywa się na tzw. naradach koordynacyjnych – będzie wymagać od wnioskodawcy jego opłacenia. Wnioskodawca otrzyma powiadomienie o terminie narody koordynacyjnej. Po jej zakończeniu – będzie miał dostęp do odpisu z protokołu oraz dokumentacji będącej przedmiotem uzgadniania wraz z klauzulami wynikającymi z przepisów prawa.
- Przejdź do Usługa rejestracji i obsługi wniosków o wprowadzenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków
Usługa rejestracji i obsługi wniosków o wprowadzenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków
Usługa skierowana jest do podmiotów objętych obowiązkiem zgłoszenia wszelkich zmian danych w ewidencji gruntów i budynków. Zgodnie z art. 20 ust. 2 pkt 1 ustawy Prawo Geodezyjne i Kartograficzne obowiązkiem tym objęci są właściciele/ użytkownicy wieczyści/ władający gruntami, budynkami lub lokalami, a w odniesieniu do gruntów państwowych i samorządowych – inne osoby fizyczne lub prawne, w których władaniu znajdują się grunty i budynki lub ich części. Wymienione podmioty obowiązane są zgłaszać zmiany danych objętych ewidencją gruntów i budynków w terminie 30 dni od daty powstania zmian Obowiązek ten nie dotyczy zmian danych objętych ewidencją gruntów i budynków, wynikających z aktów normatywnych, prawomocnych orzeczeń sądowych, decyzji administracyjnych, aktów notarialnych, materiałów zasobu, wpisów w innych rejestrach publicznych oraz dokumentacji architektoniczno-budowlanej przechowywanej przez organy administracji architektoniczno-budowlanej. Usługa umożliwia złożenie wniosku o wprowadzenie zmian danych ewidencji gruntów i budynków poprzez wypełnienie elektronicznego formularza wraz z dołączeniem dokumentu potwierdzającego zaistniałe zmiany w postaci załącznika, a następnie wysłanie wniosku do Urzędu. Po pozytywnej weryfikacji poprawności wniosku, zostanie on przyjęty do realizacji.